Uzņēmums dibināts: 2020
Darbinieku skaits: 3
Nozare: elektrovelosipēdu noma
Inovatīvais virziens: zaļā mobilitāte
“RIDE Mobility” nodrošina ērtu un videi draudzīgu elektrovelosipēdu nomu, risinot mikromobilitātes jautājumu. Piedziņa ir elektriska, tāpēc pārvienošanās ar tiem rada mazāku ietekmi uz apkārtējo vidi, nodrošinot braucējiem zaļo mobilitāti pilsētā.
Uzņēmuma pirmsākumi meklējami 2019. gadā, kad Latvijā sāka attīstīties mikromobilitātes risinājumi. Pirmajā uzņēmuma sezonā braucējiem bija pieejami elektroskrejriteņi, bet tad “RIDE Mobility” vadītājs Edgars Jākobsons saprata, ka tirgū jāievieš jauns produkts.
Šis produkts ir koplietošanas (nomas) elektrovelosipēdi, lai cilvēki varētu migrēt no tuvākiem un tālākiem mikrorajoniem uz centru. Ne visi vēlas izmantot sabiedrisko transportu vai var atļauties uzturēt privāto automašīnu, tāpēc “RIDE Mobility” ir lieliska alternatīva.
Darbinieku skaits ir atkarīgs no sezonas un laikapstākļiem, kas tieši ietekmē to, vai elektrovelosipēdus var vēl atstāt uz ielām vai nē. Orientējoši sezona sākas martā un noslēdzas novembrī vai pie pirmajiem mīnusiem.
Tā kā velosipēdu piedziņa ir elektriska, “RIDE Mobility” atstāj mazāku ietekmi uz apkārtējo vidi, jo CO2 izmeši ir nulle. Tas ir būtiskākais ieguvums, taču papildus jāmin tas, ka cilvēkiem pilsētā ir iespēja braukt ar elektrovelosipēdu, nevis mašīnu, samazinot arī sastrēgumus ielās.
Liela daļa sabiedrības uzskata, ka elektrovelosipēdi ir tas pats, kas elektroskūteri, norādot, ka, ar tiem braucot, var gūt tikai traumas, tāpēc ir svarīgi skaidrot noteikumus, kas jāievēro, braucot ar šiem velosipēdiem. Tā kā elektrovelosipēdiem riteņi ir platāki (lielāki) un tiem ir amortizatori, tas ļauj braukt drošāk.
Redzamā daļa šķiet vienkārša – cilvēks paņem telefonu, atver aplikāciju, rezervē elektrovelosipēdu un brauc. Tomēr “aizskatuvē” ir ļoti liela digitālā sistēma, lai viss strādātu bez aizķeršanās. Tāpat regulāri jānodrošina braucamo rīku apkope un to pieejamība dažādās pilsētas daļās. Uzņēmums darbojas kā viens liels mehānisms – ja viens zobrats izkrīt – nekas vairs nedarbojas.
Patlaban iedzīvotājiem ir iespēja braukt jau ar trešās paaudzes elektrovelosipēdiem. Sākotnēji iegādātie braucamrīki tika izjaukti un tehniski pielāgoti, lai varētu nodrošināt koplietošanas pakalpojumu, jo tirgū tādi nebija pieejami. Tagad pieejamie elektrovelosipēdi ir ražoti rūpnīcā.
Koplietošanas pakalpojumu klāstam pieaugot, Edgars iesaka izvērtēt, vai ir nepieciešams iegādāties kādu jaunu preci, ja to ir iespējams nomāt. Tas var šo izvēli padarīt finansiāli izdevīgāku un vidi saudzējošāku.
Dažādu videi draudzīgu darbību ieviešana ikdienā ir svarīga ne tikai lielākos vai mazākos uzņēmumos, bet arī sabiedrībā kopumā, jo tas ir pamats visam, arī uzņēmumu rīcībai un domāšanai. “Es ļoti aicinātu sabiedrību domāt par ilgtspējas jautājumiem, piemēram, primāri izvērtēt jaunu preču iegādes vajadzību, bet iegādāties kvalitatīvas preces, kas kalpos ilgtermiņā, kā arī tās labot, nevis mest ārā,” norāda Edgars.
Latvijā jaunuzņēmumu kultūra arvien attīstās, tāpēc Edgars vēlētos aicināt jaunos uzņēmējus būt drosmīgiem un pieiet radoši esošajām pasaules vides un ilgtspējas problēmām, radot tādu produktu vai pakalpojumu, kas spētu to risināt.